Blíž k sobě navzájem

0
711

Miloš Tříska platí v příbramském Tescu za ukázkového zaměstnance. Za čtyři roky se tu vypracoval na vedoucího pekárny. Kolegové i nadřízení si ho ale cení i z jiného důvodu – otevřeně hovoří o tom, že po léta užíval nelegální drogy a prodělal léčbu. Dnes je hrdý na to, že může svou zkušeností i entusiasmem pomáhat dalším závislým.

Nejprve absolvoval residenční léčbu v terapeutické komunitě, poté vyhledal návaznou péči pro abstinující závislé v Centru adiktologických služeb (CAS) Magdaléna-Příbram. Tady začíná dlouhý příběh, jenž je posilou a motivací jak dalším závislým, tak i zaměstnancům Magdalény. „Uvědomuji si, jak je tahle práce náročná, především na psychiku. Sám bych to možná někdy rád dělal, ale v tuhle chvíli si hlavně hrozně cením práce holek v CASu. Proto se tu čas od času zastavím, i když poradenství už tolik nepotřebuji, a snažím se je povzbudit a podpořit,“ říká Miloš Tříska.

Jeden z nápadů na konkrétní pomoc se zrodil letos na jaře. Miloš vyzval kolegy k materiální sbírce, jejíž celý výtěžek chtěl věnovat právě CASu. Reakce příjemně překvapily i manažerku lidských zdrojů příbramského Tesca Dominiku Staškovou: „Nejprve jsme se báli, aby zaměstnanci nenasadili typickou notu s „podporou feťáků“. Pro jistotu jsem se obrátila na centrálu, na oddělení podpory lokální charity a spolupráce s místními komunitami, aby nám nápad schválili. Koordinátor Martin Lupa je naštěstí člověk na svém místě a nápad, jak nejen podpořit dobrou věc, ale také vtáhnout zaměstnance do místní komunity a také apelovat na jejich sounáležitost, mu přišel skvělý. Pak už se mi v kanceláři začaly objevovat bedny a balíčky s materiální pomocí.“

Miloš Tříska pomáhá sobě i Magdaléně

Kolegy v Tescu zároveň sbírka stmelila, problematika závislostí se stala jedním ze společných témat a část týmu projevila zájem blíže se seznámit se službami Magdalény, jež jim jako poděkování za aktivitu a podporu zajistí hromadnou exkurzi do CASu a ve hře je i firemní dobrovolnictví v rámci teambuildingu.

Iniciativu jednoho bývalého klienta a současného dobrovolníka a aktivisty lze vnímat jako důkaz, že otevřenost, nadšení a odhodlání podpořit dobrou věc a překonat předsudky mohou posouvat po malých krůčcích svět k lepšímu – nebo alespoň lidi blíž k sobě navzájem.
Johana Růžková, PR manažerka

Převzato ze Zpravodaje městečka pod Skalkou č. 251-2