Zima prověří údržbu města

0
667

V Mníšku zimní údržbu zajišťuje už řadu let firma Komwag a její hladký průběh má za vedení města na starost zastupitel Vlastimil Kožíšek. Od začátku listopadu do posledního března je třeba udržovat sjízdných celkových 51 kilometrů silnic a schůdných celkem 16,5 kilometrů chodníků. Město na to vyčlenilo částku kolem třech miliónů korun.

V rámci údržby jsou městské komunikace rozdělené do několika kategorií. Hlavní, po kterých jezdí příměstská doprava a do kterých patří i páteřní silnice jako je Komenského, hlavní výjezdy z Edenu a ze Starého a Nového sídliště, se v zimně solí.  Inertním materiálem (štěrkem) se sypou silnice druhé kategorie, to jsou například ulice v rámci obou sídlišť a přípojné ulice k těm hlavním silnicím. Třetí kategorii pak tvoří komunikace v chatových oblastech Mníšku a v jeho příměstských oblastech, Stříbrné Lhotě a Rymaních.

„Chlapi, kteří obsluhují stroje na údržbu, musejí být v daném období v pohotovosti. Do akce jdou pak na základě výzvy, která je výsledkem monitoringu aktuální situace. Do půl hodiny pak musejí být stroje připravené vyjet,“ popisuje Vlastimil Kožíšek s tím, že na údržbu silnic jsou k dispozici dva velké pluhy a jedna multikára a v záloze je i traktor s radlicí. Na údržbu chodníků se budou používat dvě čtyřkolky.

Postup při zimní údržbě je takový, že nejdříve přicházejí na řadu hlavní tahy a postupně navazují další. „Největší problémy bývají s údržbou v chatových oblastech, kde cesta nemívají asfaltový povrch, bývají to jen polňačky a stává se, že se tam technika porouchá, když například zavadí o kámen,“ popisuje Vlastimil Kožíšek. Podle jeho slov je z hlediska údržby nejhorší taková zima, kdy je v přes den lehce nad nulou a v noci mráz. „Nejhorší je led na silnicích. Sníh není takový problém, byly zimy, kdy jsme odváželi i třicet tatrovek se sněhem z náměstí,“ dodává Vlastimil Kožíšek.