Foto: Petr Marhoul

V přízemí Pavilonu má být sál pro pořádání kulturních a společenských akcí města a školy a v patře učebny a družina. Radní vybrali firmu, která zadministruje veřejnou zakázku na dodavatele vybavení do těchto prostor.

V současné době vedení města řeší vnitřní vybavení Pavilonu s tím, že zařízení přízemního, multifunkčního sálu bude v majetku města a zařízení učeben v patře přijde do majetku základní školy. Stane se tak prostřednictvím dvou veřejných zakázek. „Kdybychom to soutěžili jako jednu velkou zakázku, bylo by následné rozdělení majetku složité,“ vysvětluje starostka Magdaléna Davis. Jako administrátora obou zakázek pro Pavilon noví radní vybrali firmu 3L studio s.r.o.

Radní koncem roku souhlasili s návrhem projektanta Pavilonu na vybavení sálu osvětlovacím a ozvučovacím zařízením. „Dává smysl udělat to tak, jak to projektant navrhl, jiné varianty jsou horší. Kdyby si takové zařízení ke kulturním akcím město muselo pronajímat jako dosud, dlouhodobě by se mu to prodražilo. Stejně tak by zcela jistě bylo dražší, kdybychom se rozhodli sál technikou dovybavit později, nikoli souběžně se stavbou,“ vysvětluje starostka a dodává, že je teď ale vypsání soutěže o dodavatele vnitřního vybavení Pavilonu poněkud komplikované.

„Minulé vedení města totiž nezavedlo elektronický nástroj pro zadávání větších veřejných zakázek, přitom od října už uchazeči měli povinnost posílat své nabídky nikoli obálkami, ale elektronicky,“ řekla k tomu starostka a upřesňuje, že město proto zároveň poptává firmy
a z nich vybere tu, která dodá elektronický nástroj městu na míru.

Podle bývalého starosty Petra Digrina elektronizace zakázek platí pro zakázky, které jsou
u nákupu dražší než 2,4 miliónu korun, a minulé vedení města do vybavení takto vysokou částku investovat nechtělo. „Bylo by to zbytečné utrácení peněz. Elektronizace zakázek je úkol nového vedení. Je to výslovně zmíněno i v předávacím protokolu města jako rozpracovaný úkol, který je nutné dokončit. Nejde o nijak složitou záležitost. Stačí zakoupit vhodný program a zavedení trvá dva až tři týdny. S podobnými výmluvami, co vše mělo minulé vedení udělat, se bohužel setkávám,“ uvedl k tématu Petr Digrin.