Počet evidovaných nehod ve Středočeském kraji stoupá

Počet evidovaných nehod ve Středočeském kraji stoupá

Ilustrační foto, zdroj: commons.wikimedia.org

Středočeští policisté šetřili za letošní půlrok více než sedm a půl tisíce dopravních nehod. Jedná se tak o nejvyšší počet evidovaných nehod za posledních 5 let.

Středočeský kraj se rozkládá na 10 929 km², kterým prochází 9 278,9 km silniční  a 351,3 km dálniční sítě. Stává se tranzitním krajem, neboť úseky silnic I. a II. třídy, stejně tak i dálnic, jsou důležitými spojnicemi mezi jednotlivými kraji, ale i hlavním městem Prahou. V lokalitách za hranicemi hlavního města, jakož i v blízkosti středočeských okresních měst se nacházejí, nebo postupně vznikají, významná logistická centra, což výrazně ovlivňuje hustotu silničního provozu. S tím samozřejmě souvisí i zvýšení rizika vzniku dopravních nehod.

Podle dílčích statistických údajů pro rok 2019 dopravní policisté v období od 1. ledna do 30. června šetřili celkem 7 757 dopravních nehod, z toho 919 v úsecích dálniční sítě. V souvislosti s dopravními nehodami na území Středočeského kraje došlo k úmrtí 37 osob, z toho jich 6 bylo motocyklistů, 3 cyklisté, 5 chodců a 8 spolujezdců. Dalších 1 630 lidí bylo zraněno, z toho 166 těžce. Hmotná škoda při těchto dopravních nehodách dosáhla částky 538 660 800 Kč. Téměř jednou polovinou byly příčinou u letošních dopravních nehod způsob jízdy a v 1 335 případech rychlost. U více jak dvě stě dopravních kolizí sehrál svoji roli i alkohol.

2019 2018 2017 2016 2015
Dopravních nehod celkem 7 757 7 141 6 917 6 516 5 648
Usmrceno osob 37 47 29 47 44
Těžce zraněno 166 201 151 206 167
Lehce zraněno 1 464 1 521 1 670 1 523 1 379
Způsobená škoda 539 mil. Kč 483 mil. Kč 451 mil. Kč 434 mil. Kč 360 mil. Kč

Statistika dopravních nehod za 1. pololetí (leden-červen) 2015-2019.
Zdroj: Policie ČR – Krajské ředitelství Středočeského kraje.

Z výše uvedené statistiky vyplývá, že oproti loňskému roku se počet nehod zvýšil o 8%.
Ve srovnání s 1. pololetím roku 2015 pak počet nehod stoupl o 27%.

 

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Vložené odpovědi
Podívat se na všechny komentáře
Přihlásit se