Knihovna se proměnila na školu mladých kouzelníků

Letošní téma příměstského tábora bylo "Škola mladých kouzelníků".

Jako každý rok i letos se u nás v knihovně konal příměstský tábor. Letos bylo táborové téma „Škola mladých kouzelníků“.

Náš školní týden probíhal od 19. do 23.8. 2019. V pondělí ráno jsme se sešli a seznámili se spolu, poté jsme si vyráběli školní hábity a učili se hrát famfrpál. Odpoledne jsem si šli do hůlkového lesa  posbírat hůlky. Ve sběru nám bránili dva bazilišci, ale všichni jsme se jejich pohledu vyhnuli a získali své hůlky. Další den jsme si hůlky ozdobili. Pak nás čekal zajímavý program na zámku. Šli jsme se podívat do sklepení, kde jsou mníšecká strašidla a princezna nás vzala podívat se na šaty, které se nosily v průběhu staletí. A ještě jsme si došli vyrobit něco do zámecké dílničky. Před obědem jsme se vydali do lesa, kde jsme museli rozšifrovat tajné písmo. Po obědě nás na zahradě knihovny čekala alchymistická dílna. Naučili jsme se, jak roztančit hrozinky a odbarvit kečup. Zajímaví byli i cukrový draci a vybuchující sopky. Ve středu jsme se vydali na hodinu péče o kouzelné tvory. Na tu jsme se museli přesunout na Farmu Klínec, kde na nás čekali různí tvorové v podobě bažantů, koz, prasátek, kraviček a králíčků. V druhé části dne jsme se museli dostat k vrbě mlátičce a pomocí rozšifrovaného písma vyluštit jak ji uklidnit. V hodině bylinkaření jsme sázeli kořen mandragory. Ve čtvrtek jsme odjeli na celodenní výlet do Pohádkové kovárny Selibov, kde byl pro nás připraven krásný program. Prohlídli jsme si muzeum českých pohádek, vyrobili jsme si suvenýr, hledali jsme poklad a mnoho dalšího. Po návratu do knihovny jsme si připravili naše pelíšky, abychom večer měli kam ulehnout. Vyrobili jsme si svíčky a vydali se na noční stezku pro odvážné kouzelníky. V pátek byl závěr našeho školního týdne a my šli do lesa porazit zlé kouzelníky, kteří používají černou magii. Závěrem dne jsme všichni dostali hlavní cenu, což byla kniha „Co víš o kouzlech, magii a čarodějnictví“.

V pondělí 19.8. jsme byli v lese pro hůlky, které jsou nezbytné pro čarování.
V úterý 20.8. jsme byli na mníšeckém zámku.
Ve středu 21.8. jsme navštívili klíneckou farmu.
Zahrada mníšecké knihovny je ideální pro hry a skotačení.

Na závěr článku bych chtěla poděkovat: městu Mníšek pod Brdy, zámku Mníšek pod Brdy za zajímavý program, restauraci Sokolovna za vynikající obědy, paní Trachtové, která nás provedla krásnou farmou v Klínci, panu Pšenicovi za odvoz do Pohádkové kovárny, samozřejmě Pohádkové kovárně Selibov, panu Ing. Petru Štěpánkovi, za výborný mošt, který byl dětem k dispozici v průběhu tábora, Gitě Otavové a Markétě Paulové za vedení tábora a všem, kteří se na táboře podíleli.