Ozdobou mníšecké jízdy zručnosti byl i tento Pontiac Catalina Cabrio z roku 1966.

Poslední srpnovou sobotu si Mníšek jako svůj výletní cíl vybrali majitelé autoveteránů. Pod mníšeckým kostelem předvedli během tří hodin jízdu zručnosti a ukázali tak své opečovávané skvosty při pomalé jízdě ze všech stran.

Jízdy zručnosti se zúčastnilo 56 vozidel, které byly rozděleny do dvou kategorií dle roku výroby (mezníkem byl rok 1945). Nejdříve si řidič každého vozu určil vzdálenost mezi dvěma plastovými sudy tak, aby mezi nimi dokázal projet, aniž by o ně zavadil. Vzhledem k tomu, že hodnotícím kritériem byla co nejmenší vzdálenost mezi projíždějícím autem a sudy, byly nastavené míry skutečně v řádech několika centimetrů až milimetrů. Řidič potom nejprve přejel koly na straně spolujezdce podélně položené prkno a potom se už vydal na jízdu mezi sudy. Přísní rozhodčí přitom měřili vzdálenost mezi autem a sudy a nekompromisně přičítaly trestné body za nepovolené dotyky.
Ve starší kategorii zvítězila elegantní „amerika“ Auburn 851 Phaeton z roku 1935, mezi novějšími auty kraloval Mercedes Benz 560 SL z roku 1987.

Auburn před dobříšským zámkem.
Mercedes Benz 560 SL při jízdě zručnosti v Mníšku.

Do Mníšku zavítali v rámci programu IV. České veterán rallye, která startovala z Dobříše a dělila se na dvě etapy.
Trasa první etapy vedla přes Starou Huť, Novou Ves pod Pleší do Malé Hraštice, kde byla průjezdní kontrola u Pekárny Stáňa s kontrolní otázkou a občerstvením, které věnovala majitelka pekárny. Následovala jízda zručnosti v Mníšku pod Brdy, za velké podpory města, a poté se jelo na oběd, který byl za překrásného letního počasí na „ostrově“ v hotelu Mlýn na Karlštejně, kde byl cíl 1. etapy.
Druhá etapa vedla přes Běleč do Let, kde před místním obecním úřadem proběhla další jízda zručnosti, tentokrát za přímé účasti spolujezdců, kteří museli za jízdy házet tenisové míčky do připravených nádob. Za každý nevhozený míček dostala posádka trestné body do jízdního výkazu. Z Let vedla trasa do Dobřichovic, kde proběhla další jízda zručnosti – slalom na čas. Následovala jízda přes Nový Knín do cíle celé rallye na Dobříši na parkoviště Restaurace a pensionu U tří statkářů, kde večer proběhlo vyhlášení výsledků s večeří a následně volnou zábavou se živou hudbou.

Několik NEJ ze závodu:

Nejstarším účastníkem bylo československé Aero 662 z roku 1930

Nejstarším přihlášeným vozidlem byl Renault NN z roku 1923 z Prahy 5, které se ale na poslední chvíli porouchalo, a tak nedorazilo

Nedále to do Dobříše měly Renault Fuego (z Jílovic u Dobrušky musel po vlastní ose ujet 170 km) a Auburn 851 Phaeton (154 km).

Zaslouženou pozornost mezi ostatními účastníky srazu i diváky budila posádka UAZu z roku 1974, kterou tvořilo 5 lidí a 3 černí psi. V extrémně teplém a slunečném počasí statečně absolvovali celou rallye až do večerních hodin. Také za to byli oceněni Cenou ředitelky soutěže a dostali zaslouženou odměnu.

Vůz Praga Lady z roku 1936.