Rorejsové zvou do Pavilonu na dark kabaret peep show „Valérie a týden divů“

Rorejsové zvou do Pavilonu na dark kabaret peep show „Valérie a týden divů“

Ze hry Valérie a týden divů. Foto: Divadlo-vad.cz

V sobotu 19. června 2021 se ve velkém sálu mníšeckého Pavilonu uskuteční od 19:30 dark kabaret peep show VALÉRIE A TÝDEN DIVŮ.

Máte rádi poetismus, surrealismus, laternu magiku, Vítězslava Nezvala a skupinu The Dresden Dolls?
Případně alespoň jedno z výše jmenovaného?
Pokud ano, tak neváhejte a přijďte na dramatizaci „černého“ románu Valérie a týden divů z pera Vítězslava Nezvala.

Představení do Mníšku přiveze Latrina Magika, Nová scéna Národního divadla V.A.D.
Soubor složený, speciálně pro tuto experimentální adaptaci, z herců kladenského divadla V.A.D.
Hra byla uvedena nejen na českých a slovenských přehlídkách amatérského divadla, ale soubor s ní úspěšně reprezentoval i na Světovém festivalu amatérského divadla (2019) v kanadském Saint John.

Vstupné je 140 Kč.
Vstupenky si můžete zakoupit v kavárně Malý mnich nebo online v prodejní síti GOU OUT.

Pořádá ROREJS, z.s.

„Valérie a týden divů sekce Latrína magica kladenského divadla V.A.D. je nejen vtipně předvedenou Nezvalovou surrealistickou horrorově-erotickou hříčkou, ale také poctou Janu Švankmajerovi. Scénografie je v podstatě loutkářská, bezvadně fungující a řemeslně perfektně vyrobená, tvoří ji dřevěná latrína se srdíčkem, jež se rozevře do ohraničeného prostoru dvorku s tajemnými zásuvkami a okénky. Na bílé dřevo se dobře promítá, hned máme kurník i tajemného škůdce, město se promítne na bílý velký slunečník, pomocí projekce se svlékne Valérie až na dno pánve — a tak dál.
To by ovšem k úspěchu inscenace nestačilo. Projekční technika je jedna věc, ale my tu máme ještě živý fenomén, který k divadlu patří od počátku: hudbu. Všichni herci hrají temněkabaretní rock skupiny Dresden Dolls a samozřejmě zpívají songy zmíněné skupiny. Inscenace má nadhled i humor, což jsou znaky produkce tohoto souboru, ať hraje cokoliv, ale také výborné audiovizuální zázemí, které funguje výtvarně i technicky a rozšiřuje interpretaci Nezvalova iniciačního románku o další dimenzi surrealistické tvorby, rozvíjenou již zmíněným Janem Švankmajerem. A co víc — pociťujeme to jako rozvedení v Česku ustálené interpretační tradice. Je to činohra? Nebo divadlo poezie? Nebo kabaret? Není to jedno?“
in: Deník referendum (2017) – recenze Aleny Zemančíkové

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Vložené odpovědi
Podívat se na všechny komentáře
Přihlásit se