Skalka prožila Epydemyi s AsiHlasy

Skalka prožila Epydemyi s AsiHlasy

Kontrabasistka a zpěvačka Epydemye Lucie Vlasáková

Druhou červnovou neděli se v Barokním areálu Skalka konaly dva koncerty, které si přišly s rodinou i přáteli užít přes dvě stovky diváků. Čekala je tu pohodová podvečerní atmosféra naplněná příjemnou muzikou.

Na pódiu před kostelíkem vystupovala jihočeská folková kapela Epydemye, za jejímiž koncerty cestují věrní fanoušci napříč republikou.
Jejím předskokanem byl pěvecký sbor AsiHlasy pod vedením sbormistryně a muzikantky Dany Houdkové, které každou z uváděných písní vtipně glosovala. Během více než půlhodinového koncertu se v refektáři bývalého klášteře představilo na 30 zpěvaček a zpěváků doslova nabitých pozitivní energií. Jejich repertoár byl namíchán písněmi domácí i zahraniční provenience. Z předělávek zahraničních songů, přetextovaných do češtiny, to byly například: Memphis (v originálu Walking in Memphis od Sher) nebo Vydrhnout dřez (Hit the Road Jack od Raye Charlese). „Český chytrý pop“ zastupovaly například Tráva od Anety Langerové nebo Jericho od Davida Stypky. Lahůdkou byl Kotlíkový guláš, což byl mix „kotlíkových“ písní, které „když se dají dohromady, tak to vůbec nevadí“. Většinu písniček doprovodila kytara, občas se přidal i cajon. Závěr koncertu v klášteře ovšem neznamenal ukončení produkce AsiHlasů, které se volně přesunuly do hlediště před kostelík, aby svými vokály doprovodily Epydemyi při jejích dvou posledních písničkách.

AsiHlasy se sbormistryní Danou Houdkovou


Úderem 17. hodiny začal před kostelíkem koncert folkové kapely Epydemye, která přivezla autorské písně, zabývající se věčnými tématy: vztahy, hledáním smyslu života, protože „štěstí je jenom stav mysli“. Nechyběly ani čtyři epické písně ze slavného alba „Kotlina“, čerpajícího náměty z krvavé historie 20. století, za které kapela před devíti lety získala žánrovou cenu Anděl. „Trumpeta“ připomíná vyhaslé životy sedmi mládenců z malé vesnice: „Vávra, Doležal, Vašíček…Chládek, Sobotka, Janda, Čech“ – sedm jmen na pomníku padlým v 1. světové válce na návsi. „Mašinérie“ vzpomíná na tvrdé boje českých legionářů v Rusku s bolševiky a jejich jízdu vlakem po Transsibiřské magistrále. „Tři králové“ je o odbojářích Morávkovi, Mašínovi a Balabánovi, kteří zahynuli rukou německých okupantů. „Milada“ se zabývá tragickou smrtí Milady Horákové popravené komunisty ve vykonstruovaném procesu. Role spíkra se ujala jediná žena v souboru, kontrabasistka a zpěvačka Lucie Vlasáková, a o humorné až dvousmyslné přestřelky s ostatními členy skupina nebyla nouze.
Nikomu na jevišti ani v hledišti nevadilo, že závěrečné přídavky samovolně přešly do happeningu, kdy se do tance pod pódiem a zpěvu zapojila i velká část obecenstva.

Foto: Lenka Živná
Další fotografie najdete na mníšeckém facebookovém profilu.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Vložené odpovědi
Podívat se na všechny komentáře
Přihlásit se