Učíme žáky zaměřit se na cíl

Učíme žáky zaměřit se na cíl

Školní parlament (září 2021)

Prostředí ve škole, voda v krajině Mníšku pod Brdy, spokojenost se školní jídelnou, psychické zdraví žáků, fungování projektu Patron a propagační aktivity – to je šest témat, kterým se nyní věnují žáci naší školy ve školním parlamentu. Každý z nich si na prvním setkání parlamentu vybral jednu z těchto skupin, v níž chce během školního roku spolu s ostatními hledat řešení, která naši školu budou posouvat dále.
Například výstupy mediální skupiny jste možná zaznamenali na facebookovém profilu naší školy. Samuel a Martin ze 7.D s radostí natáčejí zajímavé akce ve škole, například „Na snídani? Do školy!“. Do budoucna se chtějí věnovat i akcím ve městě. „Doufám, že jsme lidem trochu přiblížili, co děláme za práci. Založili jsme mediální skupinu, protože jsme chtěli, aby ostatní lidé viděli, co se děje v Mníšku. Baví mě to, protože pracujeme s kamerou a s technikou,“ říká Sam.
Z každé třídy se účastní práce školního parlamentu 1-3 žáci, celkem je tedy „parlamentářů“ na sedmdesát. Setkání všech zástupců parlamentu se koná zpravidla jedenkrát za měsíc. Mezitím se mohou (a také tak činí) setkávat individuálně, případně využívat on-line komunikaci, aby na další schůzku přicházeli již s návrhem řešení a dalších kroků. „Líbí se mi být zástupcem naší třídy v parlamentu. Chodím tam, protože tam můžu diskutovat o mých nápadech. Rád bych dosáhl cíle, že se vylepší jídlo ve školní jídelně a bude všem chutnat,“ vysvětluje Filip z páté třídy. A Sam ho doplňuje: „V parlamentu mě baví to, že si můžeš prosadit svůj názor“.
Smyslem školního parlamentu je vést žáky k demokratickému myšlení, tedy vědomí, že jedinec může a měl by ovlivňovat věci kolem sebe. Současně se zde zaměřujeme na správné nastavení projektu a cíle, ke kterému děti směřují. Parlament letos vedeme ve třech (Josef Porsch, Zora Kasiková, Eliška Solničková) a záleží nám na tom, aby pro naše žáky byla práce ve školním parlamentu spojena nejen se zodpovědností, ale také s radostí z úspěchu.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Vložené odpovědi
Podívat se na všechny komentáře
Přihlásit se