V pátek 20. září se konal druhý ročník hudebního minifestivalu SKALECKÝ WOODŠTOK.
Na pódiu vedle stánku s občerstvením se během večera vystřídalo pět kapel a interpretů, vhodně se prolínajících různými žánry (rock, punk, bigbít, rhythm and blues, folk), přesně v intencích záměru dramaturga festivalu, jinak baskytaristy a aktuálně i moderátora Tonyho Smrčky: „Jsem rád, že lidem můžeme ukázat i jiné hudební žánry. Program je pestrý, a každý si v něm najde to, co ho zajímá.“
Festival otevřela místní bigbítová kapela RH +BAND, která publikum bavila peckami české rockové a punkové scény 80. a 90. let. Pamětníci se zavlnili hlavně u nesmrtelných songů „Zetor“ a „Špinavý záda“ od legendárních skupin Visací zámek resp. Jasná páka.

Potom je vystřídala skupina Marek & The Seladons s frontmanem Markem Hlavicou, před časem vystupujícím v kapele Žáha (jako SpoulM). Její repertoár se pohyboval na hranici soulu, jazzu a blues v expresivním podání zpěváka, jinak novináře a profesionála v oboru PR a komunikace, Marka Hlavici. Při psaní songů jej, podle jeho slov, inspiruje vlastní život, o čemž svědčil například text: „Nemusí být úplně hezká, hlavně, když je trochu cizí…“

Po nich se k mikrofonu dostal asi největší tahák festivalu, z televizních obrazovek populární kuchař Jiří Babica. Jeho pověstný chraplák dodával písničkám charismatický náboj, ať už šlo o autorskou tvorbu jeho doprovodného bandu, nebo převzaté písně jako „Rosa na kolejích“ od Wabiho Daňka. Byl nepřeslechnutelný a zároveň i nepřehlédnutelný, s lehkostí sobě vlastní rozhoupával do rytmu svou téměř dvoumetrovou postavu. Jiří Babica Bend je novým projekt Tonyho Smrčky, jehož cílem je navázat, po odchodu Petra Hapky, na tvorbu rockového šansonu. Tony skládá hudbu, kterou pak textuje Jiří Turner – populární výčepák ze Skalky, člověk devatera řemesel a chovatel dvou nepřehlédnutelných černých hovawartek.

Jediným účinkujícím, který vystupoval na pódiu sám, byl folkový bard, kytarista Václav Pumr. Obvykle hraje v triu s Janou Věnečkovou a Janem Špalkem, ale ani jeho sólová produkce neubrala na atraktivitě a přesvědčivosti jeho projevu. S publikem se rozloučil baladou Černošské ghetto, kterou před více než 50 lety proslavil zpěvák Karel Zich se Spiritual Kvintetem.

Festival zakončovala bluesová kapela Míchačky betonu, která si pozvala kytaristu Joe Karafiáta. Mezi své písničky přidali i dva songy kdysi undergroundové kapely Plastic People of The Universe: „Muchomůrky bílé“ a „Magické noci.“ Jednu z písniček si s nimi zazpíval i Jiří Babica, který byl doslova k neutahání. Šlo o „Kofein“, českou parodii na „Cocaine“ Erika Claptona. Nutno dodat, že v nízkých polohách to jeho chraplavému hlasu slušelo ani nejvíce.

V areálu, kde se hrálo, se organizátorům podařilo vytvořit perfektní zázemí s několika stánky s hojností jídla i pití, k pohodové atmosféře přispělo i teplé počasí kolem 20 °C. I když přišly na tři stovky lidí, fronty se netvořily a každý dostal, po čemž toužil. Během akce organizátoři vyhlásili, že část výtěžku z dobrovolného vstupného pošlou na pomoc lidem postiženým povodněmi.
Na přípravě festivalu spolupracovali Jitka Janáčová, Tony Smrčka a Ivana Jandová:

Více fotografií najdete na mníšeckém facebookovém profilu.