Od dubna letošního roku bude město Mníšek pod Brdy ve vybraných lokalitách testovat možnosti zavedení systému svozu tříděného odpadu přímo od jednotlivých nemovitostí.
Pilotní projekt
Konkrétně půjde o svoz papíru (modré popelnice) a svoz multikomodity plast + kov + nápojové kartony (dříve jen plastů – žluté popelnice).
Svoz směsného odpadu (černé popelnice) bude zachován tak jako doposud.
Do pilotních lokalit byly zařazeny následující oblasti:
- „Nad nádražím“ – konkrétně ulice Luční,
- „Na Madlenkách“ – ulice Na Madlenkách, Na Vyhlídce, U Lesíka apod.- všichni, kdo používají sběrné hnízdo Na Madlenkách
- „Optreal“ – ulice Sluneční a část ulice K Rybníčku od č. p. 1180 po č. p. 1169.
Důvodem pro výběr právě těchto lokalit byla přímá návaznost ulice na konkrétní hnízdo tříděného odpadu a jasně vymezená oblast rodinných domů.
Průběh testování
Test fungování a sběr zkušeností s novým systémem bude probíhat v těchto pilotních lokalitách po celý letošní rok až do jara roku příštího. Poté bude vyhodnocen a na základě získaných zkušeností a hodnocení efektivity dojde k jeho úpravě. Buď k rozšíření na další vhodné lokality, nebo k jeho zrušení.
Cíl systému D2D
Svoz tříděného odpadu přímo od nemovitostí, takzvaný DoorToDoor (D2D) systém, bude dobrovolný, a to jak v letošním roce v lokalitách pilotních, tak v letech příštích. Důvodem zavádění je snaha města docílit větší vytříděnosti směsného odpadu, a především větší čistoty vytříděného odpadu, a to jak papíru, tak plastů, kovu a tetrapaku. Zároveň bude odložení odpadu pro občany snazší, protože na hnízda budou docházet pouze s některými méně frekventovanými komoditami.
Informační schůzka
Pro obyvatele pilotních lokalit připravujeme informační schůzku k tématu možnosti zavedení svozu tříděného odpadu přímo od jejich domu. Na ní se dozví veškeré potřebné informace, například jak si systém zavést, kde a jak se registrovat, co se stane s hnízdy tříděného odpadu v jejich ulici, kdy se bude svážet, jak budou nádoby velké, jaké jsou termíny pro zavádění a další. Odpovíme také na všechny dotazy, které se budou tématu týkat.
Výsledky informační schůzky najdete ZDE.
Proto zveme všechny majitele domů z ulic Luční, Na Madlenkách, Na Vyhlídce, Sluneční a z části ulice K Rybníčku na společnou informační schůzku k zavádění D2D systému, a to do Městského kulturního střediska (Na Oboře 610 – 1. patro) v pondělí 11. března od 19:00.
Hana Kotoučová, místostarostka